lördag 30 mars 2013

glad påsk, och välkommen v.13

Hey!

Idag går vi in i v.13 :D Så spännande att följa den lillas utveckling! Vad tiden går snabbt, vipps så är den lilla här med oss, fast ska erkänna att ena dagen går saktare än den andra och tvärtom, beror nog på mitt humör, haha.. men men..


Igår efter jobbet, (halvdag) drog jag och karln ut till landet ocg fira lite påsk med mam å pap, riktigt mysigt! Vi åt gott,drack, pratade, spelade spel och bara myste!

Nu är vi hemma igen, eller ja, vi kom hem igår em, va helt slut, vi bara slängde av oss kläderna, beställde pizza, och sen blev det soffhäng hela kvällen, och självklart kan jag inte sova som vanligt, den lilla håller mig vaken om nätterna, började ja typ i v.8, om jag minns rätt..

Sen vaknar jag på mornanrna med, visserligen ska man göra det, men menar sjukt tidigt! men ska försöka sova nu igen, sätter på en film så somnr jag nog, karln sover som en stock!

Men vi hörs imorgon, natti natt:D



Nu är fostret nästan 7 centimeter långt och väger ungefär 23 gram – som en halv banan. De fingeravtryck som ditt barn kommer att bära resten av sitt liv är redan på plats. Om du trycker försiktigt på magen så att bebisen kan känna det, kommer den förmodligen att göra samma rörelser som en bebis som söker efter bröstet. 

Om din bebis är en flicka, så har hon ungefär två miljoner ägg i sina äggstockar nu. När hon är född, kommer de att ha halverats till cirka en miljon. Antalet ägg kommer sedan att fortsätta minska och när hon är 17 kommer hon att ha ungefär 200 000 ägg. 

För din del har det kanske börjat lätta nu. De flesta kvinnor upplever att graviditetssymptom som att behöva kissa oftatröttjet och illamående minskar under andra trimestern. Andra trimestern börjar efter graviditetsvecka 13. Det kanske till och med känns som om du inte är gravid längre. Men magens ökande rundning visar tydligt att du är det. 

Inga kommentarer: